Invertus har i denne måned nogle spændende nyheder at dele med jer – vi har nemlig udvidet vores kontor i Danmark! Simone Chimera har tilsluttet sig Invertus som CCO, han vil være ansvarlig for PrestaShops vækst i hele Skandinavien!

Han har en masse viden fra tidligere jobs og mange spændende ideer, som vi gerne vil dele i dette interview vi havde med ham i starten af februar.

Simone, fortæl os om dig selv.

Mit navn er Simone Chimera, jeg er 32 år sammen og kommer oprindeligt fra Italien. Jeg er en passioneret forretningsudvikler med fokus på strategi og vækst, coach for Startup Central i Danmark, medlem af en række eCommerce og FinTech delegationer/panel og slutteligt alenefar til en 10 årig datter. Hvordan når du det hele?

Jeg har fundet den perfekte balance – den ene uge, er jeg en arbejdshest (læs: bestemt ikke “9-16 job”), rejser rundt i hele Europa og opbygger solide partnerskaber, hvortil jeg konstant prøver at skubbe til gængse grænser og åbner for nye muligheder. Den anden uge har jeg et helt almindeligt familieliv med min datter og familie. I den uge er mit skema fyldt med lektier, indkøb, madpakke osv.

For nylig hoppede jeg med om bord som coach for et stort startup community, “Startup Central”. Her giver jeg gratis rådgivning omkring strategi, vækst og eksekvering til over 2000 medlemmer. Jeg respektere iværksættere utrolig meget, og jeg er blevet dygtig til at eksekvere strategisk på deres visioner. Min passion er mennesker, vækst og udvikling – uden de 3 ting går ligningen ikke op.

For at dele lidt af min arbejdserfaring var jeg så heldig at bidrage til at skabe trust online, i Trustpilot. En fantastisk tid med massere af vækst. Da vi i Trustpilot rundede næsten 600 medarbejdere og 5 kontorer, indså jeg at tiden var kommet til at prøve noget nyt. Jeg syntes at betalingsbranchen havde brug for forandringer. Efter min mening var der i for mange år, ikke nok gennemsigtighed på pris- og gebyrstrukturen samt forståelsen for både virksomheder og sågar forbrugere. Derfor takkede jeg ja tak til FinTech virksomheden Yourpay, med fokus på at kommercialisere forretningsmodellen – vi ville gøre betalinger nemme og gennemsigtige for alle. I løbet af de 3 år i Yourpay, mener jeg selv at have påvirket markedet positivt til at få stillet nye krav og til hvad virksomheder bør forvente af en betalingsløsning.

Nu har jeg så tilsluttet mig til Invertus for at udfolde de mange vækstmuligheder, der er i PrestaShop´s økosystem.

Hvordan mødte du Invertus? Hvad var dit førstehåndsindtryk?

Invertus så nogle store muligheder i at vækste PrestaShop’s økosystem i Skandinavien, hvor betalings leverandørerne var en essentiel spiller for dens vækst. Igennem dette forløb fik jeg kontakt til Invertus’s founder og CEO Linas, som har arbejder utrolig tæt med PrestaShop siden 2008. Invertus og PrestaShop’s samarbejde er som en af de eneste i verdenen ekstremt knyttet. Da jeg mødte virksomheden med dens medarbejdere, forstod deres værdier samt løsninger i PrestaShop, vidste jeg med det samme at hvis jeg ville have muligheden for at kunne gøre en forskel indenfor e-commerce at Invertus var det helt rette sted.

Jeg har stor respekt for det arbejde Invertus har haft og stadig er igang med, for de markeder de har udviklet samt den teknologi de er istand til at udfolde for flere tusinde partnere, kunder og PrestaShop. Jeg er meget fascineret af Invertus’s engagement, viden og knowhow på PrestaShop platformen og dens core-teknologi. Jeg ser en utrolig talentfuld virksomhed med mennesker der har hjertet på rette sted og samtidig topklasse performere. Invertus har idag en række teams fordelt på marketing, salgs, udvikling, projekt, produkt, HR og et Management team.

Jeg elskede mit besøg på Invertus kontoret i Kaunas. Jeg føler mig allerede integreret i firmaet. Jeg har egentlig aldrig været i tvivl, men er nu 110% sikker på, at værdierne i virksomheden og det solide grundfundament er hvad Invertus består af. Den strategi Invertus sammen med PrestaShop har sat for 2019-2020, er noget af det bedste jeg har set. Nu er det kun et spørgsmål om eksekvering.

Hvad er den  Skandinaviske strategi?

Vi er her for at udfolde vækstmulighederne i PrestaShop økosystemet. Ved at tage følgende hoved initiativer i brug:

  • Genvinde ejerskabet som e-handelsleder med digital ansvarlighed.
  • Invitere alle lokale skandinaviske leverandøre med ind i platformen for at berige nøgleområde af e-handel for en bedre kundeoplevelse.
  • Fokus på virksomhedernes og forbrugernes oplevelse i PrestaShop til at muliggøre mere segmenteret kommunikation baseret på data indsigt.
  • Vækste vores community ved at arrangere og deltage aktivt i “business breakfasts”,  meetups, konferencer og andre events.

 asdas

“Vi vil gøre vores bedste for at indarbejde de bedste læringer vi ser rundt i Europa og kæmpe 110% for at øge styrken i hele økosystemet. Billedet viser tydeligt at hvis i en virksomhed giver bare denne ene 0.1 “del” mere, vil det på årsbasis give hele 37.8 “dele” mere, som skal blive resultatet af vores indsats i markedet”.

 
Hvis vi skulle skitsere den Skandinaviske plan i få steps…

Først og fremmest vil vi bygge partnerskaber med ambassadøre og industripartnere for at sikre at vi har de rette løsninger og moduler med de rette værktøjer for PrestaShop´s knap 300.000 kunder.

Derefter vil vi fortsætte med at opbygge og vedligeholde kernen af vores gode partner bureauer samt Invertus partnere som vil hjælpe os med at nå vores mål. Dette går i hånd med at vi sideløbende arbejder på at vækste vores community ved at arrangere og deltage aktivt i “business breakfast”, meetups, konferencer og events.

Dernæst vil vi tage ansvaret for at uddanne e-handlere og bureauer samt sikre en bedre forventningsafstemmelse imellem partnerne i økosystemet. Af den grund vil iværksætte træningsprogrammer for udviklere, e-handlere og partnere.

PrestaShop community i Skandinavien skal have de bedste af de bedste muligheder som kan hjælpe deres forretning til at vækste ind i nye markeder og krydse landegrænserne. Vi skal sikre løsningen til hvordan vi bedst muligt kan integrere disse løsninger i markedet, for at få dette økosystem til at blomstre i Skandinavien. Vi skal have de bedste betalings-, leverings-, lagerstyrings,- markedspladser,- marketingsværktøjer,- og bogførings integrationer. Punktum!

Jeg er glad og ydmyg for muligheden og ansvaret for at hjælpe med at opbygge hele PrestaShop økosystemet i Skandinavien.

Hvilke tendenser ser du på markedet? Hvordan vil du drage fordel af dem?

Vi går ind i industri 4.0 hvor tendensen er automatisering og benyttelse af sikker dataudveksling globalt. Vi kan idag bede stemmetjenester om at købe og sende varer automatisk, uden at røre en finger. For at understøtte denne tendens, skal vi forbinde de rette komponenter og partnere.

Når vi ser på hastigheden i, hvordan teknologier skalere i øjeblikket, hvor forbrugerne ikke behøver at gøre alt selv er det selvsagt at vi ikke skal sove i timen. Alt bliver automatiseret og synkroniseret. Det samme skal det gøre for kunderne – Et installations klik skal resultere i integration med markedspladser, administrationssystem til både fysiske og online butikker.

“Virksomheder skal være repræsenteret og drage fordel af salgskanaler i webshops, markedspladser, SoMe kanaler og i fysiske butikker. Vi skal give dem mulighed for at vokse på tværs af nævnte kanaler. Helt kort skal omnioplevelsen tages til næste level, hvilket vi sammen med PrestaShop vil arbejde benhårdt på”.

Hvordan kan man komme i kontakt med dig?

De er velkomne til at kontakte mig på simone.chimera@invertus.eu og jeg vil glæde mig til at høre fra jer.